Η ανάγκη για ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας εμφανίζεται ολοένα και πιο έντονη στις μέρες μας. Οι δυσκολίες στην επικοινωνία, τα προβλήματα συμπεριφοράς, οι συγκρούσεις, η απομόνωση, συμβάλλουν στην αναζήτηση και εφαρμογή μοντέλων εκμάθησης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η Νέων Πολιτεία μέσα από την βιωματική μάθηση έρχεται να αντιπαρατεθεί στις παραδοσιακές παιδαγωγικές εμπειρίες.
Ο εκπαιδευόμενος ή ο παιδαγωγούμενος εμπλέκεται ο ίδιος στην μελετώμενη πραγματικότητα και δεν αποτελεί ακροατής του διδάσκοντος. Τα εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν έναν βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης που επεκτείνεται πέρα από τα θρανία, τα σχολικά βιβλία και την μετωπική διδασκαλία, αλλά παράλληλα στοχεύουν στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μάθηση.
Διακρίνονται στις εξής θεματικές κατηγορίες : Αρχαία Ελλάδα, Επιστήμες , Πολιτισμός – Παράδοση και Φύση και Περιβάλλον. Απευθύνονται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου και υλοποιούνται εντός του εκπαιδευτικού χώρου (σχολείο, μουσείο, φροντιστήριο, κ.α).
Ο επιστημονικός σχεδιασμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των εναλλακτικών εργαστηρίων, βασίζεται αυστηρά πάνω σε παιδαγωγικές μεθόδους, εξασφαλίζοντας, την ανακάλυψη της γνώσης, την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος , αλλά και την ψυχαγωγία των παιδιών.

 

Γράμματα και Ιδεογράμματα για παιδιά από Γ'-Στ' Δημοτικού

Κάνοντας ένα ιστορικό και γεωγραφικό ταξίδι στην ελληνική γραφή, τα παιδιά ανακαλύπτουν τα γράμματα και τα Ιδεογράμματα της αρχαιότητας, εξοικειώνονται με τα εργαλεία και τα υλικά γραφής, αλλά θα έχουν την δυνατότητα να μεταφράσουν την διάλεκτο της Γραμμικής β.

Το μυστήριο των Δελφικών Ρητών για παιδιά από Δ’ - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Τα παιδιά ταξιδεύουν στην Αρχαία Ελλάδα για να αφυπνίσουν τους Επτά Σοφούς.Μέσα από δραστηριότητες γρίφων γνωρίζουν τις επιστήμες της αρχαίας Ελλάδας, και ανακαλύπτουν τα Δελφικά παραγγέλματα, τα οποία θα αποτελέσουν τον ηθικό οδηγό για την επαναφορά της αρμονίας στην κοινωνία.

H Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα για παιδιά από Α’ - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Με οδηγό τον Πυθαγόρα και τον Ορφέα, τα παιδιά ανακαλύπτουν την αρχαία ελληνική μουσική και διακρίνουν το μέλος, την όρχηση και τον λόγο. Ανακαλύπτουν την σημασία της μουσικής στην καθημερινότητα του αρχαίου πολίτη και την συγκρίνουν με σύγχρονα είδη μουσικής. Κατασκευάζουμε το μονόχορδο του Πυθαγόρα με απλά υλικά.

Φως Κίνηση και Χρώμα για παιδιά από Γ’- Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Μέσα από δραστηριότητες και πειράματα τα παιδιά εξερευνούν τις ιδιότητες του φωτός σύμφωνα με το περιβάλλον. Διακρίνουν τις πηγές φωτός και παίζουν με την σκιά. Ανακαλύπτουν τα μυστικά του μύθου του σπηλαίου του Πλάτωνα και κατασκευάζουν καλειδοσκόπιο. (διάρκεια 1 ½ ώρα).

Μετεωρολογικός Σταθμός για παιδιά από Δ’- Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να πειραματιστούν με τα σημεία των καιρών. Ανακαλύπτουν την αξία της επιστήμης της Μετεωρολογίας στην καθημερινή ζωή και έρχονται σε επαφή με επιστημονικές έννοιες όπως η θερμότητα, η ατμοσφαιρική πίεση. Με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευάζουν τον δικό τους Μετεωρολογικό σταθμό.

Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα για παιδιά από Ε’ - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Τα παιδιά ταξιδεύουν στο διάστημα, από την δημιουργία του σύμπαντος μέχρι σήμερα. Έρχονται σε επαφή με την επιστήμη της Αστρονομίας, ερευνούν τον ουράνιο θόλο και ανακαλύπτουν την ιστορία των αστερισμών και των αστέρων μέσα από την ελληνική μυθολογία. Κοιτούν μέσα από τηλεσκόπιο, κατασκευάζουν το δικό τους Αστρονομικό επιπεδόσφαιρο.

Το Πανηγύρι της Φυσικής για παιδιά Δ’ Δημοτικού - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Τι χρειαζόμαστε για ένα πανηγύρι της Φυσικής; Μουσική – Χορό – Φώτα – και καλή διάθεση… Μέσα από περίεργα πειράματα τα παιδιά ανακαλύπτουν τα φυσικά μεγέθη και τις ιδιότητές τους.

Επιστροφή στη Φύση για παιδιά από Α’ - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Μέσα από δραστηριότητες στα μονοπάτια του Υμηττού οι μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουν τρόπους προσανατολισμού, εξερευνούν την χλωρίδα και την πανίδα του βουνού και αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση.

Ορυκτά και Λίθοι για παιδιά από Α Δημοτικού - Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Πως λειτουργεί ένα ηφαίστειο; Πως είναι οι λιθοσφαιρικές πλάκες; Εξερευνούμε το υπέδαφος της Γης, και ανακαλύπτουμε ορυκτά και λίθους. Μαθαίνουμε για την αξία και την σημασία κάθε ευρήματος σύμφωνα με την οικονομία, την χρησιμότητα, την καθημερινή ζωή.

Ψηφιδωτό με Ρόδακα για παιδιά από Δ’- Στ’ Δημοτικού και από Α'-Γ' Γυμνασίου

Τι δ’ άνευ ρόδου γένοιτ’ αν; Τι τάχατε μπορεί να γίνει δίχως το ρόδο;
Μέσα από το διαχρονικό μοτίβο του ρόδακα τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την τέχνη του ψηφιδωτού , ανακαλύπτουν τα διάφορα υλικά από την αρχαιότητα μέχρι την σύγχρονη εποχή και κατασκευάζουν ψηφιδωτό με απλά υλικά

Έχετε κάποια πρόταση;